Feestelijke kick-off van de Week van Tweedehands Textiel 2025

De Week van Tweedehands Textiel is van start gegaan! Een initiatief dat in 2019 in het leven is geroepen door Leger des Heils ReShare, met als doel de branche te verenigen en de consument het belang én het plezier van tweedehands textiel te laten zien.
De campagneweek is feestelijk geopend met de lancering en uitreiking van een zeer uniek designerjasje aan commandant Leger des Heils Nederland, Bente Gundersen. 

In het kader van de campagne I Care I Share was het doel om een aantoonbaar voorbeeld te creëren van hoe het gebruik van gerecyclede content tot een mooi en duurzaam product kan leiden. Dit jasje met een samenstelling van 37% gerecycled hennep en 63% gerecycled katoen geeft hier een duidelijk antwoord op.

De kracht van samen
In samenwerking met Nederlands modeontwerper Monique Collignon zijn we tot een eigentijds en stoer design gekomen. De productie heeft in samenwerking met Atelier Jungles in Den Haag plaatsgevonden, een atelier dat inzet op duurzaamheid en mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt werkgelegenheid biedt. 

Het jasje symboliseert de kracht van “samen” en wil het belang van hergebruik onder de aandacht brengen. Het eerste doel is kleding zo lang mogelijk te dragen, maar als dat niet meer mogelijk is, kunnen grondstoffen worden hergebruikt voor kwalitatieve, nieuwe producten. 

Leuke opvallende details:
De knopen die subtiel verwijzen naar Salvation Army (Leger des Heils)
De hangtag van gerecycled alcantara

Opdrachtgever: Stichting Leger des Heils ReShare
Design: Monique Collignon
Productie: Atelier Jungles
Leverancier stof: Ecological Textiles
Leverancier knopen en hangtag: Label Legendz

Bezoek de website van de Week van Tweedehands Textiel.

Alle artikelen